HAJNALI FÉNY

Mottó: "Ha az élet már mindent megtagad Te légy csak mindíg önmagad. Mindegy, bárhova lépsz, soha vissza ne nézz Légy önmagad, mert csak így leszel szabad...!" (Kasza Tibor: "Menj tovább" - a Crystal dala)

Friss topikok

Linkblog

Negyedik alkalommal került megrendezésre a Mozdulj Közhasznú Egyesület Balaton-kerülő tandemes túrája látássérültek és barátaik, barátaink részére. Az augusztus 19 - 24. közötti túra a siófoki víztoronynál kezdődött. Végülis úgy alakult, hogy kedd délelőtt az Egyesület elnöke, Dr. Tálos Mariann hívott, hogy az a sofőr, aki eredetileg 11-kor indult volna, csak később indul, ezért – hogy ne maradjak le a kora délutáni programokról -, javasolja, hogy menjek inkább egy, a Kelenföldi Pályaudvarról délben induló vonattal, amellyel még három másik társunk utazik. Délelőtt fél tizenkettőkor találkoztam velük, majd egy 11:36-kor induló sebesvonattal indultunk Siófokra, ahová 12:57-kor érkeztünk. Ott bevártuk a többieket, akik elejétől kezdve résztvevői a túrának, majd egy rövid városnézést és a siófoki Makovecz Imre templom szomszédságában egy emlékfaültetést követően a templomot látogattuk meg, ahol hatalmas megtiszteltetés ért minket azzal, Csányi Márton orgona-zongoraművész   játszhatott a templom két manuálos orgonáján, Bach egyik korál-előjátékát adta elő. Ezt követően az Egyesület által hirdetett A pillanat varázsa című fotópályázat díjnyertes munkáiból nyílt vándorkiállítás került megnyitásra a Kálmán Imre Kulturális Központban, ahol Krizbai Teca és Napsugár Anna jeltáncművész mellett Helyes Zoltán zenész kíséretével eljátszották a Mozdulj új himnuszát, melyet a közeljövőben a Civil Rádióban is hallhatunk, Helyes Zoltán és zenekara kíséretében, Teca előadásában.

20-án délelőtt – nem sokkal kilenc óra után – a Kapos TV munkatársai tették tiszteletüket, és látogattak meg minket egy rövid riport erejéig, melyet a Kaposvár TV augusztus 20-i csütörtök esti "KaposPont" című műsorában láthattak az érdeklődők (a fenti linkre kattintva a videó megnyitása után a riport 08'40"-től látható, 11'00"-ig).  Majd indulás a tandemekkel, volt, aki csak egy-két napra csatlakozott, van, aki végig marad, de a maximális létszám péntek este elérte az 56 főt. A túra útvonala: Siófok (déli part) - irány az északi kanyar felé, át Kenesére, majd onnan Almádiba, ahol 20-án este a Borfesztiválon mi is bemutatkozhattunk a Nagyközönségnek.  Fellépőink között  tudhattuk a Roll Dance kerekesszékes és ép párokból álló tánccsoportot, valamint Napsugár Anna jeltáncművészt...

Napsugár Anna Megérintett és megtáncoltatott_1.jpg

...aki előadása előtt kiválasztott engem, megkért, hogy legyek a partnere "Megérint" című, Kaszás Péter által szerzett dalában. Ez nagyon  megtisztelő volt számomra.

Szállásunk a Kristóf Hotelben volt, igényes, kulturált, apartmanos környezetben. Este tüzijáték, majd utána a Borfesztivál színpadán Szinetár Dóra és Bereczky Zoltán szórakoztatta a nagyérdeműt, nem csak musical-ekkel, hanem Zoli gyermekkori kedvencével, a Hungária együttes Csókkirály című dalával.

Augusztus 21-én, csütörtök délelőtt tovább Tihanyba, majd komppal át Szántódra a révhez, egy gyors ebéd után pedig Boglárra, ahol látogatást tettünk a Bujdosó Pincészetben, majd a finom borkóstolót követően tovább Balatonszemesre, ahol az éjszakai 13 fokos kinti hőmérsékletben nem szégyelltem megfürdeni a szemesi Lipido kemping szabadstrandján a Balatonban, néhányan csak lábukat lógatták bele, én nyakig, vagyis inkább hasalva az iszapos sekély vízben. Utána spontán szalonna- és kolbászsütés, tábortűz, éjfélig tartó heje-huja, eszem-iszom, folyt a bor, a fröccs, a pálinka, fogyott a szalonna és a kolbász is rendesen.

22-én, pénteken délelőtt Szemesről Fonyódra, ahol a három éve ültetett fára szalagot kötöttünk (ld. mellékelt videón).

A fonyódi kikötőben augusztus 22-én.jpg

Ezt követően a Fonyódi kikötőben a Pocika étteremben a magyarországi Lyons Klub vendégszeretetét élveztük, finom babgulyással és lekváros palacsintával kínáltak minket. Délután irány a déli kanyar, irány Keszthely, ahol a Karmelita templomban a helyi pap megáldotta a túrát és az Egyesületet, a résztvevőket, és mesélt a templomról, majd Balatongyörök, ahol szállásunk egy több hektáros, több sorházból álló szálláshelyet kaptunk. Este Helyes Zoli négy, "motoros" barátja fősztjét élvezhettük, finom - a délinél valamivel sűrűbb - babgulyás, fröccs, bor, unicum, na és persze remek zenék, amelyeket a fiúk hoztak magukkal okostelefonokon és egy bluetooth hangfal segítségével. ACDC, Metallica és más, hasonló régi, világhírű zenekar számait hallgattuk, olyan is volt, aki szó szerint az asztal tetején sem szégyellt táncra perdülni.

23-án, szombaton aztán irány Szigliget, a szigligeti vár, ahol a Polgármester úr borkóstolóval várt minket, a vár alján lévő Eszterházi pincészetben is látogatást tettünk. Utána gyalog fel a várba, ahol finom langalo-val vártak minket. A tandemtúra ezután Akali felé tartott, itt volt csoportunk utolsó szállása.

A túra augusztus 24-én vasárnap a kiindulási pontnál, vagyis Siófokon érr véget, miután Akaliból a Tihanyi Bencés Apátsághoz, majd onnan komppal át Szántódra, majd ismét kerékpárra pattanva Siófokra ért.

Köszönet ezért a Mozdulj Közhasznú Egyesületnek, és valamennyi támogatónak!

Komolyra fordítva a szót: Néhány fontos momentumot hamarosan hallhattok a Civil Rádióban, egész pontosan szerdán este 20:00 órakor kezdődő Filagória - A védett közösségi tér című műsorunkban.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.