HAJNALI FÉNY

Mottó: "Ha az élet már mindent megtagad Te légy csak mindíg önmagad. Mindegy, bárhova lépsz, soha vissza ne nézz Légy önmagad, mert csak így leszel szabad...!" (Kasza Tibor: "Menj tovább" - a Crystal dala)

Friss topikok

Linkblog

A LEGJOBB NYOLC

2012.02.18. 00:29

szerző: RUZSA_VIKTOR

Büszke vagyok arra, hogy kizárólag nálunk, a Civil Rádió február 17-i pénteki "Handycap"  adásában hallhattak interjút a 2012-es, az első Miss Colours szépségverseny nyolc döntősével, akik a Miss Colours honlapján is bemutatkoznak, hogy a Közönség online   szavazással választhassa ki a legjobbat, hogy aztán a zsűri pontjainak száma és a közönségszavazatok összesítése eredményeképp végül eldőljön, ki lesz Magyarország első kerekesszékes szépségkirálynője.  Valamennyi versenyző családja és munkája mellett egyaránt a belső kisugárzást, a test és a lélek, a külső és a belső harmóniáját tartja fontosnak. Örömmel tölt el, hogy mostmár a média is egyre inkább felfigyel arra, és fontosnak tartja azt, hogy a fogyatékosság nem sajnálnivaló betegség, hanem egy állapot, amellyel együtt bárki teljesértékű hétköznapi élelet élhet, s hogy erre hívjuk fel a nagy nyílvánosság figyelmét, ne pedig szenzációként kezeljük azt. 


Íme a nyolc döntős:

 



1982-ben születtem Budapesten. 16 éves koromban egy autóbaleset következtében kerekesszékbe kerültem. Szentendrén lakom párommal és 8 éves fiunkkal. A Mozgássérült Emberek Önálló Élet Egyesületében dolgozom önkéntesként. Egy kerekesszékes csoportban, a Gördülő Tánccsoportban táncolok. Vidám, örökmozgó nő vagyok








A férjemmel neveljük 4 éves kislányunkat Tárnokon. Jelenleg egy ruhakereskedelemmel foglalkozó családi vállalkozást vezetek, és nagyon szeretnék ruhákat tervezni kerekesszékesek számára, mert szívesen foglalkozok mind sérült, mind ép emberekkel. A szépségipart egy izgalmas, új területnek tartom.






30 évesen változott meg az életem egy autóbaleset következtében. A balesetet követő egy éven belül ismét autóba ültem és minden nap vezetek. Eredeti munkakörömben, teljes munkaidőben dolgozom a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Veszprém Megyei Adóigazgatóságán szakmai tanácsadóként. Kislányom 14 éves, akit a válásom óta egyedül nevelek. Az élet minden területén önállóan, segítség nélkül próbálok helyt állni. A napi 8 óra munka és gyermeknevelés jelentős kihívást jelent, szabadidőmben szeretek moziba, koncertekre járni illetve sokat "sétálni" a közeli Balaton partján.



14 évesen szembesültem azzal, hogy életem gyökeresen megváltozik, melyet egy gerincvelő gyulladás okozott. Családom és kutyusom szeretete sokat segít - biztonságot nyújt, hogy mellettem vannak! Tavalyi érettségim után elvégeztem egy műkörömépítő tanfolyamot, amiben úgy érzem a kreativitásomat tudom majd kamatoztatni. Ezen kívül a belsőépítészet és a lakberendezés áll közel hozzám, amit a jövőben tovább szeretnék fejleszteni. Optimista, életvidám lány vagyok, kedvenc sportom a box - amiben a Szerelmem nagy segítséget nyújt. Sok esetben az emberek nem tudják hogyan viszonyuljanak, hogyan viselkedjenek egy kerekesszékes emberrel szemben. Hiszem, hogy ezt a bizonytalanságot egy kedves gesztussal - mosollyal fel lehet oldani! Ez a verseny a tapasztalatszerzés mellett egy jó próbatétel is egyben. Amit az emberekben tudatosítani szeretnék: "Az élet nem arról szól, hogy várjuk a vihar elvonulását, hanem arról, hogy megtanuljuk hogyan kell táncolni az esőben!"


2007 szeptemberében egy baleset következtében kerültem kerekesszékbe. Azóta arra tettem fel az életemet, hogy bebizonyítsam, mozgássérültként is lehet teljes életet élni. Jelenleg az Óbudai Egyetem Rejtő Sándor Könnyűipari Karán tanulok nyomda, média szakon. A Hátrányok Dacára Alapítványnál sorstárssegítőként dolgozom. Itt a feladatom a friss sérültek tanítása és felkészítése a kerekesszékes létre. A SUHANJ! Alapítvány önkénteseként próbálom megszerettetni a sportot fogyatékkal élő társaimmal és bemutatókat szervezek a mozgássérült sportok népszerűsítésére. A Begurulunk program keretében iskolákban tartunk gyakorlati bemutatókat a kerekesszékes életmódról. Az első magyar kerekesszékes rögbi csapat alapító tagja vagyok. Versenyszerűen vívok és hetente egyszer kosárlabdaedzésen veszek részt. Ha lehetőség nyílik rá, kipróbálok minden olyan sportot, ami mozgássérültek számára is elérhető.


13 éve élek párkapcsolatban, ami a balesetem után is folytatódott. Vendéglátó iskolát végzetem felszolgálói szakon és egy kávézó-cukrászdát vezettem Budapesten a balesetemig. Utána új célokat kellett kitűznöm, és mivel nagyon szerettem a munkámat, főkent azt, hogy emberekkel foglalkozhattam, elvégeztem egy műkörmös tanfolyamot. A műkörmözésen kívül szívesen fogadnék bármilyen feladatot, ami kihívással jár. Teveim között szerepel egy vállalkozás is, ami egy saját szépségszalon! Erre a felhívásra azért jelentkeztem, mert nagyon tetszett a felénk való megmozdulás és szeretném felhívni az emberek  figyelmét, hogy mi is a társadalom fontos részei vagyunk . Szabadidőmben szeretek horgászni, csavarogni, utazni, quadozni, jetskyzni, könnyű búvárkodni, célom hogy kipróbálhassam a tengeri merülést, és megtanuljak síelni.


Kereskedelmit végeztem, van két kislányom, akiket egyedül nevelek, és 1 éve kerültem kerekesszékbe. Életvidám nő vagyok, és úgy gondolom, hogy az, hogy ilyen helyzetbe kerültem, nem változtatott azon, hogy ha valamit igazán akarunk, azt elérjük. Szeretném, ha több ember jönne rá, hogy mi ugyan olyan ember maradtunk, csak épp nem tudunk lábra állni. Szeretem a kihívásokat, bármilyen feladatot is kapok, igyekszem azt teljes bedobással tökéletesen elvégezni. Ha választanom kéne, hogy merre szeretnék tovább indulni, valami olyasmit szeretnék tenni, ahol minél több embert ismerhetek meg, mert elég kommunikatívnak tartom magam, ezért is szeretem a vendéglátóipart. Érdekel a divat, a kozmetikumok, a lakberendezés, minden, ami kreativitást igényel. Szabadidőmben szeretek festeni, rajzolni.


Van, akinek a lehetőség is probléma, és van, akinek a probléma is lehetőség. Elkötelezetten szeretném megmutatni mindenkinek, hogy igenis az ember érezheti jól magát a bőrében, még akkor is, ha ilyesféle trauma éri, főként dekoratív külsővel, hiszen a legtöbben azt hiszik, hogy aki büszke a külsejére, csekélyke értelemmel rendelkezik. Rám legtöbbször azt mondják, hogy észre sem veszik, avagy elfelejtik hirtelen, ha nem tárul a szemük elé, hogy kerekesszékkel közlekedem. Ízig-vérig nő vagyok, élek-halok a piperékért, tele vagyok élettel, energiával és ambícióval. Szívügyem és eltökélt célom szemmel látható eredményeket elérni az akadálymentesítésben, hogy ha egy kicsivel is, de minden kerekesszékes embernek egyszerűbbé tehessem az életét. Imádom a mozgást és ha pörög az élet.  Ez a "verseny" remélem, hoz valamiféle előrelépést az ügyben, hogy átláthassanak az emberek a határaikon és a problémákon. Mert az élet Szép!

 

Részeredmény! (2012. február 18. 00:13-kor)

Fej-fej mellett halad Varga Katalin Eszter és Konkolyné Nagy Andrea a Miss Colours Hungary szépségverseny online szavazásán. Míg a fenti időpontban Andrea 16509, addig Katalin Eszter 14627 szavazatot tudhatott magáénak! A többiek ennek mindössze töredékét. Melnyik Edina például mindössze 968 szavazattal fenti időpontban az utolsó helyen halad.  A vége még messze van - éppen ezért segítettünk Hallgatóinknak február 17-i pénteki "Handycap" című műsorunkban a szavazásban azzal, hogy a nyolc döntős Hölggyel készült interjúkat bemutattuk adásunkban, melyet most itt is meghallgathattok.

 

 


 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hajnali-feny.blog.hu/api/trackback/id/tr634126536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása