HAJNALI FÉNY

Mottó: "Ha az élet már mindent megtagad Te légy csak mindíg önmagad. Mindegy, bárhova lépsz, soha vissza ne nézz Légy önmagad, mert csak így leszel szabad...!" (Kasza Tibor: "Menj tovább" - a Crystal dala)

Friss topikok

Linkblog

Megjött a tavasz...

 

Idén pedig úgy esett, hogy március 15-e épp kedd, azaz ma van, így ehhez kapcsolódóan a mostani hétvége hosszúra, négynaposra sikerült, a 14-i hétfő pedig 19-ére, szombatra lett áthelyezve, mint munkanap.

12-én szombaton idehaza dolgoztam, készültem későbbi rádiós műsoraimra, vagyis az időt itthon töltöttem, munkával. 13-án vasárnap viszont apai Nagymamámhoz mentem egy finom ebédre, persze nem csak ezért, hanem azért is, mert már régen találkoztunk. S a szerencsés véletlen úgy hozta, hogy Kata Hugom is épp ott volt. Igaz, még a múlt héten megbeszéltük, hogy hétfőn találkozunk, feljön hozzám, de ettől függetlenül vasárnap Nagymamámnál is találkoztunk. Finom zöldségleves, töltött csirke rizzsel, majd finomabbnál finomabb sütemények, minden, ami szemnek-szájnak ingere. A hétfőt is Hugival töltöttem, igaz, csak a délutánt, mert vasárnap este még volt más egyéb  programja is, majd hétfőn délelőtt neki is akadt egy-két otthoni teendője.

Ma pedig - igaz, végül egyedül, mert akivel előzőleg megbeszéltem, hogy találkozunk, nem tudott jönni - a Magyar Nemzeti Múzeumhoz mentem, ahol a délelőtt 10 órakor kezdődő március 15-i ünnepségen voltam, amely - 9 év után először - kordonok és különleges rendőri jelenlét nélkül, békében, méltóságteljesen, emelkedett hangulatban zajlott. Az ünnepségen beszéde mondott Orbán Viktor, a Magyar Köztársaság Miniszterelnöke is. Beszédében  - többek köött - kiemelte: Mi, magyarok mindíg kiálltunk egymásért, az országért, s ahogy 1848-ban sem tűrtük el, hogy Bécsből diktáljanak nekünk, 1956-ban és 1990-ben sem, hogy Moszkvából, így most sem tűrjük, hogy mások diktálják, mit tegyünk, mindenkitől maximális alázatot, tiszteletet várunk el a magyar emberekkel szemben. Emellett hangsúlyozta, hogy 2010-ben véget ért a rendszerváltás utáni 20 éves átmenet, és közös erővel elindulhatunk a felemelkedés útján. Az ünnepséget követően lovashuszárok vezetésével a tömeg, s vel eegyütt én is, a  Belvároson át, az Astorián, a Kossuth Lajos utcán és az Erzsébet hídon át Budára, a Várba, a Sándor palotához ment, ahol hagyományőrző családi programokkal,  kézműves foglalkozásokkal, koncertekkel vártak minket a szervezők.

Igazi, hamisítatlan tavaszi idő volt, koradélután verőfényes napsütéssel, 20 fokkal, amely az ilyenkor szokásosnál mintegy 5-6 fokkal melegebb. Lassan vége a télnek, a nappalok is egyre hosszabbak, már este hat után sötétedik, az éjszakai eget pedig lassan ismét a telihold ragyogja be.

A négynapos, hosszú hétvégét követően azonban holnap ismét a hétköznapok következnek...

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hajnali-feny.blog.hu/api/trackback/id/tr262743009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása