HAJNALI FÉNY

Mottó: "Ha az élet már mindent megtagad Te légy csak mindíg önmagad. Mindegy, bárhova lépsz, soha vissza ne nézz Légy önmagad, mert csak így leszel szabad...!" (Kasza Tibor: "Menj tovább" - a Crystal dala)

Friss topikok

Linkblog

E hét hétfőn délután tehát kezdetét vette 15. Születésnapi műsorunk előkészülete, vagyis a műsorban résztvevő Kollégáimmal történő rövid, maximum negyedórás interjúk elkészítése. 

 

Még mielőtt azonban délután a stúdióba mentem volna, délelőtt 10 órára kezelésre mentem. Szerencsére a mostani beavatkozás már kevésbé volt fájdalmas, mint az előzőek, a Doktor Úr szerint javult jobb lábfejem állapota, bár arról még nem beszélt, hogy még hány kezelés és kötözés várható. Nem sokkal 12 előtt végeztem, mivel előttem vagy heten vártak hasonló kezelésre, így háromnegyed egy körül értem haza. Egy gyors ebédre futotta az időmből, aztán irány a Civil Rádió stúdiója.

Sajnos volt olyan, aki a most hétfői 16 - 20 óra közötti időintervallumban korábban lefixált beszélgetést lemondta, és de szerencsére telefonon sikerült  egyeztetnük, és későbbi időpontot találnunk, például e hét csütörtök délutánra, szintén 16 - 20 óra között. Akivel viszont sikerült interjút készítenem, ő nem más, mint Dabis Balázs Silvius, aki immár 10 éve készít egy hétfő éjszakai telefonos interaktív műsort, "1.5 Holdpont" címmel, melynek minden héten a legkülönbözőtt témája, esetleg témái vannak. Balázs  az élet legküldönbözőbb dolgairól, történéseiről beszélget a műsorba telefonáló Hallgatóinkkal, de természetesen időnként egy-egy kedves Vendéggel is a stúdióban. Műsorait külső technikai segítség nélkül készíti, e műsorát megelőzően pedig egy vidéki kisközösségi rádióban, majd pedig az 1990-es évek második felétől a budapesti Fiksz Rádióban dolgozott, sőt, a Civil Rádióban is készített már műsort, akkoriban még könnyűzenei másorok házigazdája volt.  Nagy örömömre hozzájárult ahhoz, hogy - mivel  Születésnapi műsorunkban  minden interjú vágott formában lesz hallható -, a vele készült interjút teljes egészében közreadjam, így hol is lehetne máshol az erre legalkalmasabb hely, természetesen itt, most meghallgathatjátok.  

 

A nyári szabadságolások és egyéb elfoglaltságok után a következő jónéhány alkalommal remélhetőleg már egyre többen  be tudnak jönni a stúdióba egy-egy rövid interjút adni, mesélni magukról és a Civil Rádióhoz fűződő kapcsolataikról, személyes élményeikről, így például legközelebb e hét csütörtök délután.

Ezúton is szeretnék köszönetet mondani azoknak, akik e műsor elkészítésébensegítségemre voltak, lesznek.

 

 

 

Miután azonban hazaértem hétfőn este, nem sokkal este kilenc óra előtt, számítógépem rendszerlemeze - úgy tűnik - nyolc év után bemondta az unalmast. Többszöri próbálkozás, újraindítás ellenére sem állt fel a rendszer. Mostani számítógépem még tavaly augusztusban Édesapámtól kaptam, korábban az övé volt, de mikor   úgy döntött, újabbra cseréli, felajánlotta nekem, én pedig természetesen örömmel elfogadtam. Augusztus utolsó szombatja délutánján el is hozta. Eredetileg 2 darab 120 gigabyte-os merevlemez volt benne, viszont az én régebbi, 2002. novemberében pályázati úton nyert gépemben csak egy darab 20 gigabyte-os volt, azon volt az operációs rendszer, munkáim pedig külső merevlemezen tároltam, s hogy ne a nagy merevlemezeket kelljen az operációs rendszer tárolására, futtatására  használni, beletetettem a 20 gigabyte-os merevlemezt az újonnan kapott gépbe, majd egy kis konfigurálással sikerült felismertetnem az általam használt külső eszközöket, és a két nagyobb méretű lemezt használtam munkáim és egyéb anyagaim tárolására. Nos, úgy tűnik, eddig bírhatta a kicsike. Hogy pontosan mi lehet a probléma, nem tudom, csak abból gondolom, hogy egészen egyszerűen tönkrement, elhasználódott, hogy próbaképpen megpróbáltam rá újratelepíteni a rendszert. Ehhez tudni kell, hogy gyengénlátóként látássérültek részére kifejlesztett, hangkártyás képernyőolvasó programot használok, de mivel azt sem tudtam elindítani, kénytelen voltam 14 dioptriás olvasószemüveggel, na és persze kishíján orrom hegyével  végigböngészni a képernyőt, A Telepítő azonban csak két merevlemezt mutatott a rendszer telepítésének lehetséges  helyeként, a kis méretű, korábban "Rendszer"-nek elnevezett merevlemezt nem, így derült ki számomra a probléma. Abban a pillanatban az volt egyértelmű számomra, hogy miután a két nagyméretű lemez tartalmát amúgy sem tudnám egy az egyben  kimenteni, mivel nincs akkora adathordozóm, a külső merevlemezt pedig azóta már eladtam, ha másképp nem megy, akkor kénytelen leszek vagy Édesapám hívni, vagy egy, a környékünkön lévő szervízbe elvinni a gépet, ott kimentetni az anyagaim, és újratelepíttetni a rendszert vagy az egyik nagyméretű lemezre, vagy pedig megnézetni, és szükség esetén kicseréltetni a kis méretűt. Azonban szerencsém volt, mert a Telepítőben volt lehetőségem arra, hogy formázás nélkül telepítsem a rendszert a két megmaradt lemez valamelyikére, így a sron következő, korábban D: meghajtóre telepítettem, majd a biztonság okáért az azon lévő rádiós anyagaim -  melyek végülis ilyenformán sikeresen megmaradtak a telepítést követően -, átmentettem a másikra, egyéb anyagaim mellé.  Ezért aztán éjfél körül végeztem a rendszer- és a képernyőolvasó program tlepítésével, illetve a rádiós anyag átmentésével, de természetesen jónéhány dolog helyreállítása már mára maradt. Azonban ezekkel is szerencsésen elkészültem, így mostmár minden újra eredeti módon működik, a régi gépből áttett merevlemez  pedig egyelőre a gépemben maradt, indításkor  - mint hibás lemezt - a rendszer sikeresen átugorja.

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hajnali-feny.blog.hu/api/trackback/id/tr212164192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása