HAJNALI FÉNY

Mottó: "Ha az élet már mindent megtagad Te légy csak mindíg önmagad. Mindegy, bárhova lépsz, soha vissza ne nézz Légy önmagad, mert csak így leszel szabad...!" (Kasza Tibor: "Menj tovább" - a Crystal dala)

Friss topikok

Linkblog

FUTURE - UTAZÁS A JÖVŐBE

2012.12.06. 15:48

szerző: RUZSA_VIKTOR

Idén  125 éve indult meg a budapesti villamos- és HÉV-közlekedés. A BKV és a BKK közös jubileumi kiállítással ünnepli meg e jeles évfordulót.  E kiállítás FUTURE – Utazás a jövőbe címmel tekinthető meg 2013. január végéig a  Deák Ferenc téri metróállomás Károly körút felöli kijáratánál található Földalatti Múzeumban.  A kiállítás fővédnöke Dr. Tarlós István, Budapest főpolgármestere.

 

 

A kiállítás december 5-i megnyitóján jelen volt Székelyné Pásztor Erzsébet, a BKV Társasági Kapcsolatokért felelős vezetője, Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes, Koós Pál a Művészeti Egyetem Design Intézete Formatervezési Tanszékének docense, valamint Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója.   Székelyné Pásztor Erzsébet megnyitóbeszédében kiemelte: „Az évforduló apropójából nem a múltat idézzük, hanem a jövőbe tekintünk”.   Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes egyebek között elmondta, hogy egy adott város tömegközlekedési eszközei egyúttal a város védjegyei is. Hozzátette: A formatervezés nem egy álomvilág, ha az ember belép a terembe, akkor úgy érzi, hogy a jövőbe lép be – de nem is olyan sokáig, később az itt látható járművekhez hasonló járművek fogják az életünk részét képezni, egyébként pedig óriási formatervezési munka van egy-egy ilyen modell elkészülte mögött.   Továbbá üdvözölte, hogy a Művészeti Egyetem Formatervezési Tanszékének diákjai ezzel foglalkoznak, és bízik abban, hogy ez a képzés hosszú távon fennmarad Magyarországon, hiszen Magyarország nagyon sok formatervezőt adott a világnak, nagyon sok autógyártó használja a magyar agyat, a magyar kapacitást, a magyar kreativitást – mint mondta: „…ennek vagyunk itt most szem- és fültanúi”.   Végezetül kiemelte, hogy a főváros útjain 30-40 éves járművek vannak, hozzátette: „Azon vagyunk, hogy ezeket a járműveket minél gyorsabban lecseréljük, és a mai kor követelményeinek megfelelő járművek váltsák fel ezeket az utcákon látható tömegközlekedési eszközöket.”        

Bolla Tibor Ruzsa Viktorral.JPG

 (Interjút készítek Bolla Tiborral, a BKV vezérigazgatójával. Fotó: Zmeskall Z. Tamás – ZETApress)

 

 

„Nem a 125 éves évforduló kapcsán kerültünk kapcsolatba a Művészeti Egyetemmel, korábban indult ez a kapcsolat, nagyon sok egyetemmel kapcsolatban vagyunk” – mondta el Balla Tibor, a BKV vezérigazgatója azon kérdésemre válaszolva, hogy hogyan  került kapcsolatba a BKV a Művészeti Egyetem  hallgatóival.  Hozzátette: a jelenlegi anyagi helyzetük miatt csak szakmai tanácsokkal tudják segíteni a munkát, és örömét fejezte ki, hogy vannak ilyen egyetemi szakok. Mint mondta: „Szent meggyőződésünk, hogy Budapest járműállománya megújításra fog kerülni, ha nem is rövidtávon, de elengedhetetlen, hogy megújuljon. Látunk olyan prototípust itt a makettek között, amely  alkalmas arra, hogy Budapest utcáin a jövőben fusson.”    A vezérigazgató azt is fontosnak tartja, hogy figyelembe kell venni a BKV anyagi helyzetét, mint mondta, biztos benne, hogy ezek a járművek valamilyen gyártóval való kooperációban  közlekedhetnek majd.  Végül kiemelte, hogy céljuk, hogy a tömegközlekedést gyorsabbá, olcsóbbá tegyék az egyéni közlekedéshez képest., hogy ezzel is ösztönözzék az utazóközönséget az egyéni közlekedésről a tömegközlekedésre.  

 

Koós Pál tanszékvezető, egyetemi docens elmondta, hogy a Formatervező Tanszék hallgatóinak a járműtervező szakirányon belül készült tervezési munkáit lehet látni, amely egy, a városi tömegközlekedéssel foglalkozó  válogatás az elmúlt egy-két év munkáiból.   Hozzátette: „Az elkövetkezendő   5-10 év, de vannak olyanok is, amelyek 20-30 évre előre tekintenek, és ezek nem csak formai megjelenések, hanem közlekedési koncepciók bemutatása, hogy hogyan gondolják diákjaink a jövő városi közlekedését.”  A tanszékvezető emellett fontos kérdésnek nevezte a fenntarthatóságot, illetve felhívta a figyelmet arra, hogy  50 év múlva a Föld népességének  jelentős része városlakó lesz.  Fontos kérdés az is, hogy Budapest a jövőben hogyan alakul át, milyen lesz a viszonya az agglomerációval, és hogyan lehet majd több millió embert hatékonyan mozgatni – ennek megoldása pedig biztosan a tömegközlekedés, és nem a személyi közlekedés lesz.

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hajnali-feny.blog.hu/api/trackback/id/tr744951238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.