HAJNALI FÉNY

Mottó: "Ha az élet már mindent megtagad Te légy csak mindíg önmagad. Mindegy, bárhova lépsz, soha vissza ne nézz Légy önmagad, mert csak így leszel szabad...!" (Kasza Tibor: "Menj tovább" - a Crystal dala)

Friss topikok

Linkblog

TÍZ ÉV

2014.11.30. 22:00

szerző: RUZSA_VIKTOR

Ki gondolta volna?

 

Idén tíz éve dolgozom a Civil Rádiónál.

Egy szerencsés véletlennek köszönhetően, még 2003. augusztusában kezdődött, amikor is a Vakok Állami Intézetének egyik munkatársa jóvoltából kapcsolatba kerültem a Nonprofit Média Központ Alapítvánnyal, amely 2003. szeptemberében indított egy tanfolyamot "Nézőpont-Váltás" címmel. E tanfolyam résztvevői valamennyien mozgás-, látás- és hallássérültek voltak. Ki-ki a maga képességének megfelelően, televíziós-, filmes- és rádiós képzésben részesült. Jómagam értelemszerűen a rádiózás alapjait sajátítottam el, persze, ahogy ezt annak idején már többször elmeséltem, az igazi iskola nem a tanfolyamon volt, hanem a Civil Rádióban, sőt, nem csak volt, mind a mai      napig sokat tanulok tapasztaltabb Kollégáimtól.  2004.  márciusában sikeres vizsgaanyagot készítettem, amely felvétel sajnos azóta már elveszett. Vaskó Máriával készítettem interjút. Marcsi - ahogy hívjuk, mi, a barátai -  régóta foglalkozik énekléssel. Persze az interjúban igyekeznem kellett objektívnek maradnom, nem volt könnyű, de hát meg kellett felelnem a szakmai elvárásoknak. MAjd bekerültem a Civil Rádióba gyakorlatra. Sokat köszönhetek Horváth Lacinak és Péterfi Ferinek. Utóbbi a Rádió alapító tagja volt még 1994-95-ben.

Emlékezetes volt számomra  2004. karácsonyi "Handycap" című műsorunk, melyben életem első telefoninterjúját Péter Szabó Szilviával, a Nox énekesnőjével készítettem, aki december 24-én élő adásban adott interjút nekünk egy karácsonyi jótékonysági koncert kapcsán, melyet Várkonyi Attila DJ Dominique szervezett, aki pedig akkor épp mellettem ült még a  Rádió Corvin téri stúdiójában, melynek a Magyar Művelődési Intézet adott otthont. Aztán következtek sorra a  közismert és kevésbé ismert emberekkel készített anyagok. 2006. óta szinte valamennyit megőriztem, így most, e tíz éves évforduló kapcsán arra az elhatározásra jutottam, hogy december 1-étől rendszeresen közzéteszek egyet-egyet a Youtube-on, Fillagória néven nemrég indított csatornámon, hogy azok is megismerhessék, meghallhassák  azokat, akik korábban nem tudták hallgatni Rádiónkat, na meg azért, hogy ne vesszenek a feledés homályába azok az emberek, civil szervezetek, akiknek tevékenységét bemutattuk Hallgatóinknak.

 

 

Mindemellett pedig a mai nap sem telt   eseménytelenül: Délután Facebook-on beszéltem Krizbai Tecával, aki zenekarával ismét stúdióban volt. Két új dalt, köztük egy karácsonyit rögzítettek, melyeket hamarosan a Civil Rádióban is hallhattok, kedves Érdeklődők. Emellett pedig egy örömhír is érkezett Tecától: 2015. január 3-án ismét lesz Krizbai Teca Klubkoncert az idő közben felújított Klub 22-ben!







Címkék: Karácsony Nox Civil Rádió Péter Szabó Szilvia Krizbai Teca Várkonyi Attila Klub 22 Dj Dominique Nonprofit Média Központ

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hajnali-feny.blog.hu/api/trackback/id/tr716946393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása